Tøv!

Hva har disse ingrediensene til felles?

  • Nellikolje
  • Kokosolje
  • Arganolje
  • Olje fra macadamianøtter 
  • Uttrekk av blomstene til tahitigardenia
  • Ekstrakt av myrra 
  • Søt mandelolje
  • Solsikkeolje
  • Sitrongressolje
  • Ekstrakt av bladene til virginiatrollhassel 
  • Smalkjempe
  • Ekstrakt av bladene til tesalvie 

Jo, etter en e-post jeg fikk i dag, er dette virkestoffene i Relixen Oil, en multifunksjonell olje i to faser som er grunnlaget for en «innovativ kur, som gjenoppretter 100% fungerende hørsel!» Ved å ta denne kuren, får man «4 ganger bedre hørsel» så «høreapparatet trenges ikke mer». Halleluja!

En lenke i e-posten tok meg til Norsk helsenettsted der prof. Kjell Bratland forteller at han etter 11 måneders laboratorieforskning har utviklet en naturlig, trygg og brukervennlig formel som styrker hørselen. Prof. Bratland bytter for øvrig navn til prof. Sandberg lenger ned i teksten, men hva gjør vel det når 14000 fornøyde brukere , som etter å ha brukt den makromolekylære formelen hans, har kastet bort (ja, det står det) sine høreapparater.  De har også kastet bort 28 millioner kroner, det vil si kanskje bare 14 millioner siden prisen er satt ned fra kr 1987 til kr 987.

Bratland/Sandberg

Virkningen er åpenbart fantastisk. Jon Malm (72) fra Bergen forteller: » Jeg var stokk døv og det tok bare 4 uker og nå hører jeg hvisking uten høreapparat!«

Jeg fatter ikke hvem som bruker tid og ressurser på å publisere slik dritt, men det kan jo hende at inntjeningen er god. Prof. Bratland/Sandberg finnes imidlertid ikke, og Best Hearing Customer Choice Award Prisen som produktet har vunnet, finnes heller ikke.

Jeg skjønner heller ikke at jeg orker å bry meg med slikt tull, men jeg hadde fem minutter til overs, og det var godt å lette på trykket.

Om olafhusby
Språkviter, bestefar, forfatter, forlegger, blogger, reisende, sommelier

4 Responses to Tøv!

  1. Sonja Kibsgaard says:

    Fantastisk! Du kommer til å kunne avlytte alle naboene😊😂😂

    Sendt fra Sonjas iPhone

    • widar says:

      Bra jobba! Hvordan kan man stoppe slik svindel? Mange går på og føler seg skamfulle etterpå og gjør ingenting. PS! Kontakt tlf. nr. er også falskt. Det samme med «vitnesbyrd». De er alle plassert av selger. Det går ikke an å legge inn egne utagn. Bare det burde få «alarm bjeller» til
      å ringe. På forsiden heter han Jørgen Sandberg inne på «om oss» siden heter han: Kjell Bratland. Skikkelig «Nigeria» salgsbrev dette.

  2. Ole Anders Sæther says:

    Fint noen bryr seg med å avsløre svindlere, for det er det dem er. må da være ulovlig å lyve på denne måten for å lure folk til å kjøpe noe som ikke virker

  3. Maja Myrvold says:

    Kvifor bruker du tid på slik drit? For at eg skal få fleire gode døme til elevane mine på kva litt enkel undersøking kan avdekke av falske kjelder, vel!

Legg igjen en kommentar

Oppdag mer fra Hablablabla

Abonner nå for å fortsette å lese og få tilgang til hele arkivet.

Fortsett å lese